Dieta DASH najlepsza dieta odchudzająca

    dieta dashDieta DASH – najlepsza dieta na świecie

    Dieta DASH po raz kolejny została uznana za najskuteczniejszą dietę odchudzającą. Stosowanie się do zaleceń diety DASH przyniesie Wam oczekiwane rezultaty bez skutków ubocznych. To bowiem nie tylko dieta, ale nowatorski program żywieniowy, dzięki któremu można skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. Dieta DASH została opracowana przez amerykańskich naukowców, którzy odkryli związek pomiędzy spożywanymi pokarmami a wartością ciśnienia. Dzięki niej zdecydowanie poprawimy stan zdrowia.

    Dieta DASH nie jest zbiorem wyrzeczeń oraz poświęceń. To dieta, która ma nam pomóc przede wszystkim w dbaniu o własne zdrowie, a stosować ją może właściwie każdy.

    Podstawą DASH (dietary approaches to stop hypertension) są produkty zbożowe, owoce i warzywa oraz przetwory mleczne. A dodatkowo – im mniej soli tym lepiej, im więcej nieprzetworzonego jedzenia, tym zdrowiej. Musimy raz na zawsze pożegnać się z białym pieczywem, czerwonymi mięsami, ciastkami i cukierkami. Wybrane produkty należy jeść podczas trzech głównych posiłków i w formie czterech przekąsek dziennie. W nagrodę raz w tygodniu wolno zjeść kawałek czekolady lub odrobinę miodu.

    Dieta DASH najzdrowszą dietą świata

    Według raportu, który został sporządzony przez U.S. News & World Report, dieta DASH jest jedną z najlepszych diet w profilaktyce chorób związanych z układem krążenia. Warto również zauważyć, że dieta ta wygrała także w kategorii najlepszej diety świata, a została doceniona między innymi przez diabetyków.

    Dieta DASH podstawowe zasady
    1. Polub produkty zbożowe i nabiał (pieczywo, brązowy ryż, razowy makaron, produkty mleczne)
    2. Doceniaj orzechy, warzywa i owoce
    3. Postaw na ryby
    4. Ogranicz spożycie soli (dieta zakłada spożycie około pół łyżeczki soli dziennie, unikajcie także produktów przetworzonych, gdyż zawierają one dużo soli)
    5. Wypijaj około 1,5 litra wody dziennie
    6. Zrezygnuj z używek (alkohol, papierosy i inne)
    Przykładowy jadłospis diety DASH

    Jadłospis na jeden dzień:

    Śniadanie

    • miska owsianki z rodzynkami lub z suszonymi owocami,
    • jeden tost (z pieczywa pełnoziarnistego) plus łyżeczka dżemu,
    • pomarańcza bądź grejpfrut,
    • filiżanka zielonej herbaty.

    Drugie śniadanie

    • kromka chleba pełnoziarnistego, cienko posmarowana margaryną,
    • dwa plasterki chudej wędliny,
    • cztery plastry pomidora,
    • szklanka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy.

    Obiad

    • dwie łyżki makaronu pełnoziarnistego,
    • zupa z pomidorów (lub z brokułów),
    • ryba pieczona w folii z dodatkiem warzyw,
    • 100 g brokułów lub fasolki szparagowej gotowanej na parze,
    • szklanka soku z warzyw.

    Podwieczorek

    • koktajl przygotowany z maślanki, jednego banana z łyżką orzechów bądź siemienia lnianego.

    Kolacja

    • 100 g chudego twarożku z dodatkiem pomidora i szczypiorku,
    • dwie kromki ciemnego chleba razowego,
    • filiżanka zielonej herbaty.
    Efekty diety DASH

    Jakie efekty daje stosowanie diety, która oparta jest w głównej mierze na warzywach i na owocach, na produktach pełnoziarnistych, a także na pokarmach o stosunkowo niskiej zawartości tłuszczów? Pierwsze widoczne efekty polegające na skutecznym obniżeniu ciśnienia tętniczego krwi można odczuć już po około czternastu dniach dokładnego stosowania się do opracowanych zaleceń diety DASH. Kolejnym efektem diety jest również utrata wagi. Przestrzeganie zasad tej kuracji pomaga także w redukcji poziomu cholesterolu. Zaletą tego programu żywieniowego jest ponadto uregulowanie gospodarki insulinowej, dieta ta jest więc często polecana diabetykom.

    A Wy jakie diety stosujecie i polecacie?

    A.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ