10 nawyków żywieniowych, które pozwolą Ci schudnąć

10 nawyków żywieniowych10 nawyków żywieniowych, które warto znać

Nowy rok za nami, postanowienia noworoczne przed nami. Dla tych wszystkich którzy obrali sobie za cel zrzucenie zbędnych kilogramów, podpowiem jak bez wyrzeczeń i głodzenia osiągnąć wymarzoną wagę.

Nawyk 1 – pij wodę

Najlepiej 2-3 litrów dziennie niegazowanej wody mineralnej

Nawyk 2 – jedź śniadanie

Dlaczego jedzenie śniadania jest takie ważne? Jedna z teorii sugeruje, że jedzenie śniadania zmniejsza głód na resztę dnia, a zatem maleje prawdopodobieństwo podjadania i podejmowania złych wyborów żywieniowych w porze lunchu.

Nawyk 3 – jedź o stałych porach

W ten sposób ureguluje się metabolizm. Dzięki temu organizm nie będzie musiał magazynować niepotrzebnych składników, które hamują odchudzanie.

Nawyk 4 – jedz mało, ale często

Mniejsze posiłki 4-5 razy dziennie uregulują metabolizm oraz wyeliminują podjadanie między posiłkami.

Nawyk 5 – nie podjadaj

Zamiast sięgać po jedzenie między posiłkami, lepiej napij się wody.

Nawyk 6 – owoce i warzywa

Codzienna porcja owoców i warzyw, to prawdziwa bomba witaminowa dla organizmu. Owoce zjadaj jako drugie śniadanie, a warzywa jako dodatek do obiadu lub na podwieczorek.

Nawyk 7 – zmień jasne na ciemne

Wybieraj produkty wielozbożowe, które zawierają mniej węglowodanów i kalorii niż produkty pszenne. Zamiast białego chleba – razowy lub graham, białego ryżu – brązowy, masła – awokado, majonezu – jogurt naturalny, słodyczy – orzechy i suszone owoce itd.

Nawyk 8 – wyeliminuj przekąski

Przekąskom typu chipsy, słone paluszki, fast foody mówimy nie! Pustym kaloriom mówimy nie!

Nawyk 9 – wprowadź zamienniki słodyczy

Zamiast słodyczy wybieraj bakalie np. migdały, żurawina, rodzynki, słonecznik, daktyle, pistacje, orzechy, sezam itp. Mogą z powodzeniem zastąpić suplementy diety na włosy, skórę i paznokcie.

Nawyk 10 – żyj aktywnie

Ruch to zastrzyk energii i antidotum na stres. Podczas uprawiania sportu, we krwi tworzą się endorfiny. Osoby uprawiające sport deklarują wyższy poziom zadowolenia z życia, lepszy nastrój i większą wydolność wykonywanych zadań.

10 nawyków żywieniowych wprowadzaj stopniowo

Najskuteczniejsze są małe kroki. Na początek wybierz coś łatwego. Może to być zdrowe śniadanie i przygotowanie owsianki, która jest bardzo zdrowa, niskokaloryczna, a zawarty błonnik wypełnia żołądek i zmniejsza uczucie głodu.

A.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ